37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   SI „Protecția Socială”. Consultări publice

SI „Protecția Socială”. Consultări publice

09.08.2022405 views
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Sistemului Informațional „Protecția Socială” reprezintă o soluție informatică care are drept obiectiv principal asigurarea necesităților informatice și informaționale pentru realizarea sarcinilor statului în domeniul protecției sociale a persoanelor asigurate cu prestații sociale care include și Registrul de stat al evidenței individuale în sistemul public de asigurări sociale.

Casa Națională de Asigurări Sociale propune pentru consultări publice proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea conceptului sistemului informațional „Protecția Socială”. Documentul conţine reglementări cu privire la scopul, obiectivele, structrura SI „Protecție Socială”, stabileşte proprietarul, deţinătorul, utilizatorii acestuia, obiectele informaționale și scenariile de bază aferente sistemului.

Destinatari ai datelor din sistem vor fi persoanele asigurate, solicitanții și beneficiarii de pensii și prestații sociale, reprezentanții subdiviziunilor posesorului precum și administratorul de sistem.

Potrivit autorilor, funcția de bază a SI „Protecția Socială” o constituie asigurarea informațională a evidenței plătitorilor și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat, în baza cărora se determină obligația la bugetul asigurărilor sociale de stat, dreptul şi cuantumul tuturor tipurilor de pensii și prestații sociale, evidența plății acestora, precum și asigurarea rapoartelor operative, statistice și analitice aferente veniturilor şi cheltuielilor BASS.

Proiectul Conceptului SI „Protecție Socială” definește opt conturi funcționale: ”Evidența plătitorilor de contribuții la BASS”, ”Evidența persoanelor asigurate”, ”Contribuții”, ”Cererea/Decizia de acordare/modificare a pensiei și prestației sociale”, ”Administrarea plăților pensiilor și prestațiilor sociale”, ”Administrarea securității”, „Administrare și Control” și ”Raportarea statistică și analitică”.

Conform proiectului, SI va fi înregistrat și va interacționa cu servicii guvernamentale de stat MConnect, MPass, MSign, MLog, MNotify, MPay, MPower, MCabinet și va fi găzduit pe platforma tehnologică guvernamentală comună (MCloud).

Implementarea acestui proiect va fi finanțată din mijloacele financiare ale proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, costurile fiind de aproximativ 36 mil.lei. Finanţarea ulterioară a funcționării și dezvoltării continuă a sistemului informațional se va efectua de către CNAS din contul mijloacelor bugetului asigurărilor sociale de stat în temeiul Legii privind sistemul public de asigurări sociale nr. 489/1999.

Propunerile și opiniile asupra proiectului sunt așteptate până la data de 18 august curent.

Sistemului Informațional „Protecția Socială” reprezintă o soluție informatică care are drept obiectiv principal asigurarea necesităților informatice și informaționale pentru realizarea sarcinilor statului în domeniul protecției sociale a persoanelor asigurate cu prestații sociale care include și Registrul de stat al evidenței individuale în sistemul public de asigurări sociale.

Casa Națională de Asigurări Sociale propune pentru consultări publice proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea conceptului sistemului informațional „Protecția Socială”. Documentul conţine reglementări cu privire la scopul, obiectivele, structrura SI „Protecție Socială”, stabileşte proprietarul, deţinătorul, utilizatorii acestuia, obiectele informaționale și scenariile de bază aferente sistemului.

Destinatari ai datelor din sistem vor fi persoanele asigurate, solicitanții și beneficiarii de pensii și prestații sociale, reprezentanții subdiviziunilor posesorului precum și administratorul de sistem.

Potrivit autorilor, funcția de bază a SI „Protecția Socială” o constituie asigurarea informațională a evidenței plătitorilor și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat, în baza cărora se determină obligația la bugetul asigurărilor sociale de stat, dreptul şi cuantumul tuturor tipurilor de pensii și prestații sociale, evidența plății acestora, precum și asigurarea rapoartelor operative, statistice și analitice aferente veniturilor şi cheltuielilor BASS.

Proiectul Conceptului SI „Protecție Socială” definește opt conturi funcționale: ”Evidența plătitorilor de contribuții la BASS”, ”Evidența persoanelor asigurate”, ”Contribuții”, ”Cererea/Decizia de acordare/modificare a pensiei și prestației sociale”, ”Administrarea plăților pensiilor și prestațiilor sociale”, ”Administrarea securității”, „Administrare și Control” și ”Raportarea statistică și analitică”.

Conform proiectului, SI va fi înregistrat și va interacționa cu servicii guvernamentale de stat MConnect, MPass, MSign, MLog, MNotify, MPay, MPower, MCabinet și va fi găzduit pe platforma tehnologică guvernamentală comună (MCloud).

Implementarea acestui proiect va fi finanțată din mijloacele financiare ale proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, costurile fiind de aproximativ 36 mil.lei. Finanţarea ulterioară a funcționării și dezvoltării continuă a sistemului informațional se va efectua de către CNAS din contul mijloacelor bugetului asigurărilor sociale de stat în temeiul Legii privind sistemul public de asigurări sociale nr. 489/1999.

Propunerile și opiniile asupra proiectului sunt așteptate până la data de 18 august curent.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...