37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Utilizaţi afişe, pancarte, panouri şi alte mijloace tehnice pentru amplasarea publicităţii exterioare? Trebuie să știți ASTA!

Utilizaţi afişe, pancarte, panouri şi alte mijloace tehnice pentru amplasarea publicităţii exterioare? Trebuie să știți ASTA!

24.07.20153.075 views

7

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Persoanele juridice sau persoanele fizice înregistrate în calitate de întreprinzător (contribuabili) care utilizează în exteriorul bunurilor imobile ale contribuabilului afişe, pancarte, panouri şi alte mijloace tehnice pentru amplasarea publicităţii exterioare şi/sau oricărei alte informaţii aferente activităţii de întreprinzător, vor avea obligaţia achitării taxei pentru dispozitivele publicitare.

O astfel de interpretare a legislației a fost expusă în Comunicatul Ministerului Finanțelor privind aplicarea corectă a taxei pentru dispozitivele publicitare urmare modificărilor operate în Codul fiscal prin Legea nr.71 din 12.04.2015.

Obligaţia achitării taxei pentru dispozitivele publicitare nu va apărea în cazul în care contribuabilii utilizează afişe, pancarte, panouri şi alte mijloace tehnice pentru amplasarea publicităţii exterioare şi/sau oricărei alte informaţii aferente activităţii de întreprinzător în interiorul bunurilor imobile ale contribuabilului.

La fel și bunurile mobile tangibile utilizate de contribuabili în cadrul desfăşurării activităţii de întreprinzător proprii sau în colaborare cu alte terţe persoane, precum mobilierul, elemente de decor, obiecte şi tehnica de uz comercial/industrial/casnic (de exemplu, frigidere, combine frigorifice, etc.), umbrele, corturile, care sunt purtătoare de embleme , logouri, mărci, denumiri de firme şi produse sau servicii, nu constituie dispozitive publicitare în scopul aplicării taxei pentru dispozitive publicitare.

Nici amplasarea în exteriorul bunurilor imobile ale contribuabilului a emblemei firmei şi mărcii comerciale ce corespunde profilului întreprinderii nu se consideră publicitate şi se efectuează fără autorizarea autorităţilor administraţiei publice locale, conform art.17 al Legii cu privire la publicitate. Respectiv, contribuabilul nu va avea obligaţia calculării şi achitării taxei pentru dispozitivele publicitare respective. Menţionăm că, aceasta se va realiza numai în condiţia în care dispozitivul publicitar este utilizat în exclusivitate pentru amplasarea emblemei firmei şi mărcii comerciale ce corespunde profilului întreprinderii.

În cazul în care dispozitivul publicitar este utilizat pentru amplasarea atât a emblemei firmei şi mărcii comerciale ce corespunde profilului întreprinderii, cât şi publicităţii exterioare şi/sau a oricărei alte informaţii aferente activităţii de întreprinzător, contribuabilul va avea obligaţia achitării taxei pentru dispozitivele publicitare proporţional suprafeţei dispozitivului publicitar utilizat pentru amplasarea publicităţii exterioare şi/sau oricărei altei informaţii aferente activităţii de întreprinzător.

Respectiv, atât în cazul amplasării publicităţii exterioare cât şi a oricărei altei informaţii aferente activităţii de întreprinzător, contribuabilul are obligaţia deţinerii autorizaţiei (coordonării) autorităţii administraţiei publice locale. În cazul în care contribuabilul nu deţine o autorizaţie (coordonare) sau acesta a fost suspendată, retrasă sau a expirat termenele de valabilitate ale acestora, contribuabilul urmează să se adreseze la autoritatea administraţiei publice locale în scopul obţinerii autorizaţiei (coordonării) corespunzătoare.

Totodată, nu vor constitui obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare, dispozitivul publicitar care întruneşte concomitent următoarele condiţii:

  • să fie amplasat la locul desfăşurării activităţii de întreprinzător;
  • să fie utilizat pentru afişarea denumirii agentului economic;
  • suprafaţa să nu depăşească 0,5 m2.

Prin urmare, dacă dispozitiv publicitar este amplasat la locul desfăşurării activităţii de întreprinzător pentru afişarea denumirii agentului economic însă suprafaţa lui depăşeşte 0,5m2, taxa pentru dispozitivele publicitare se va achita integral pentru toată suprafaţa acestuia.

Notă:
Potrivit Deciziei Consiliului Municipal Chișinău nr. 3/1 din 28 martie 2013  cu privire la aprobarea şi punerea în aplicare a taxelor locale, taxa pentru dispozitivele publicitare în municipiul Chișinău este de 500 de lei anual pentru fiecare metru pătrat a suprafeţei feţei (feţelor) dispozitivului publicitar. De înlesniri fiscale pentru această taxă dispun:

  1. Autorităţile publice şi instituţiile finanţate de la bugetele de toate nivelurile.
  2. Misiunile diplomatice şi alte misiuni asimilate acestora, precum şi organizaţiile internaţionale, în conformitate cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte.
  3. Banca Naţională a Moldovei.
  4. Proprietarii sau deţinătorii bunurilor rechiziţionate în interes public, pe perioada rechiziţiei, conform legislaţiei.

Persoanele juridice sau persoanele fizice înregistrate în calitate de întreprinzător (contribuabili) care utilizează în exteriorul bunurilor imobile ale contribuabilului afişe, pancarte, panouri şi alte mijloace tehnice pentru amplasarea publicităţii exterioare şi/sau oricărei alte informaţii aferente activităţii de întreprinzător, vor avea obligaţia achitării taxei pentru dispozitivele publicitare.

O astfel de interpretare a legislației a fost expusă în Comunicatul Ministerului Finanțelor privind aplicarea corectă a taxei pentru dispozitivele publicitare urmare modificărilor operate în Codul fiscal prin Legea nr.71 din 12.04.2015.

Obligaţia achitării taxei pentru dispozitivele publicitare nu va apărea în cazul în care contribuabilii utilizează afişe, pancarte, panouri şi alte mijloace tehnice pentru amplasarea publicităţii exterioare şi/sau oricărei alte informaţii aferente activităţii de întreprinzător în interiorul bunurilor imobile ale contribuabilului.

La fel și bunurile mobile tangibile utilizate de contribuabili în cadrul desfăşurării activităţii de întreprinzător proprii sau în colaborare cu alte terţe persoane, precum mobilierul, elemente de decor, obiecte şi tehnica de uz comercial/industrial/casnic (de exemplu, frigidere, combine frigorifice, etc.), umbrele, corturile, care sunt purtătoare de embleme , logouri, mărci, denumiri de firme şi produse sau servicii, nu constituie dispozitive publicitare în scopul aplicării taxei pentru dispozitive publicitare.

Nici amplasarea în exteriorul bunurilor imobile ale contribuabilului a emblemei firmei şi mărcii comerciale ce corespunde profilului întreprinderii nu se consideră publicitate şi se efectuează fără autorizarea autorităţilor administraţiei publice locale, conform art.17 al Legii cu privire la publicitate. Respectiv, contribuabilul nu va avea obligaţia calculării şi achitării taxei pentru dispozitivele publicitare respective. Menţionăm că, aceasta se va realiza numai în condiţia în care dispozitivul publicitar este utilizat în exclusivitate pentru amplasarea emblemei firmei şi mărcii comerciale ce corespunde profilului întreprinderii.

În cazul în care dispozitivul publicitar este utilizat pentru amplasarea atât a emblemei firmei şi mărcii comerciale ce corespunde profilului întreprinderii, cât şi publicităţii exterioare şi/sau a oricărei alte informaţii aferente activităţii de întreprinzător, contribuabilul va avea obligaţia achitării taxei pentru dispozitivele publicitare proporţional suprafeţei dispozitivului publicitar utilizat pentru amplasarea publicităţii exterioare şi/sau oricărei altei informaţii aferente activităţii de întreprinzător.

Respectiv, atât în cazul amplasării publicităţii exterioare cât şi a oricărei altei informaţii aferente activităţii de întreprinzător, contribuabilul are obligaţia deţinerii autorizaţiei (coordonării) autorităţii administraţiei publice locale. În cazul în care contribuabilul nu deţine o autorizaţie (coordonare) sau acesta a fost suspendată, retrasă sau a expirat termenele de valabilitate ale acestora, contribuabilul urmează să se adreseze la autoritatea administraţiei publice locale în scopul obţinerii autorizaţiei (coordonării) corespunzătoare.

Totodată, nu vor constitui obiect al impunerii cu taxa pentru dispozitivele publicitare, dispozitivul publicitar care întruneşte concomitent următoarele condiţii:

  • să fie amplasat la locul desfăşurării activităţii de întreprinzător;
  • să fie utilizat pentru afişarea denumirii agentului economic;
  • suprafaţa să nu depăşească 0,5 m2.

Prin urmare, dacă dispozitiv publicitar este amplasat la locul desfăşurării activităţii de întreprinzător pentru afişarea denumirii agentului economic însă suprafaţa lui depăşeşte 0,5m2, taxa pentru dispozitivele publicitare se va achita integral pentru toată suprafaţa acestuia.

Notă:
Potrivit Deciziei Consiliului Municipal Chișinău nr. 3/1 din 28 martie 2013  cu privire la aprobarea şi punerea în aplicare a taxelor locale, taxa pentru dispozitivele publicitare în municipiul Chișinău este de 500 de lei anual pentru fiecare metru pătrat a suprafeţei feţei (feţelor) dispozitivului publicitar. De înlesniri fiscale pentru această taxă dispun:

  1. Autorităţile publice şi instituţiile finanţate de la bugetele de toate nivelurile.
  2. Misiunile diplomatice şi alte misiuni asimilate acestora, precum şi organizaţiile internaţionale, în conformitate cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte.
  3. Banca Naţională a Moldovei.
  4. Proprietarii sau deţinătorii bunurilor rechiziţionate în interes public, pe perioada rechiziţiei, conform legislaţiei.

Comentarii

  1. a spune:

    Buna Ziua, poate cineva sa mi spuna, spre exemplu la intreprindere este amplasata in exteriorul bunului imobil, emblema firmei si a marcii ce corespunde profilului intreprinderii, dar depaseste 0,5m2, intreabarea este daca este nevoie de autorizatie si daca trebuie de achitat taxa sau nu. Mersi mult

    1. Veaceslav Ciobanu spune:

      Intrebare grea ati pus, luind in consideratie calitatea legislatiei noastre fiscale. Va expun parerea mea personala, care poate fi subiectiva. Autorizatie pentru emblema firmei nu este obligatorie, daca sa ne conducem de Legea cu privire la publicitate art.17. Cit priveste emblema firmei ca obiect al Taxei pentru dispozitivele publicitare, parerea mea este ca cade sub incidenta redactiei noi a lit.q) alin.(1) art.291 Cod fiscal „…oricare alta informatie aferenta activitatii de intreprinzator”.

  2. a spune:

    Multumesc Veaceslav, dar iata am dat un sunet la pretura si acei de acolo ne au spus ca trebuie sa aveam autorizatie conform redactiei noi, numai ca ei acuma nu emit autorizatii pentru ca sint multe cereri si nu reusesc, astfel ne au spus sa o demontam pina ne elibereaza autorizatia si cam toti asa fac demonteaza, iata asa tara avem noi, legislatie etc

  3. Petru spune:

    Mda, ca de obicei au facut ceva cu piciorul drept, pentru ce a facut singuri nu stiu, si nici cum sa aplice. Este bataie de joc. Acum se primeste ca daca compania are pe peretele sau exterior sigla (de exemplu un magazin) si este mai mare de 0,5 mp, trebuie de platit taxa, dar nu trebuie de autorizat. De o mie de ori am zis ca daca va mai trebuie bani, faceti intr-o maniera mai clara, transparenta, dar nu prin crearea unui haos, birocratie si coruptie

  4. a spune:

    trebuie si autorizatie

  5. contabil spune:

    ma poate cineva ajuta, daca are anexa cu cotele pentru taxa pentru dispozitivele publicitare.

  6. Andrei spune:

    Buna ziua.
    Va expun o situatie, pe bun imobil, teren de parcare este nevoie de amplasat o publicitate, care e compusa din 15 steaguri, pe teritoriul acestei parcari activează un magazin care vinde diferite piese si aceste steaguri is denumirile de marci care le vinde magazinul. Intrebarea care apare, este nevoie de autorizat, da sau nu si care este temeiul legal. Si a 2 chestiune, am inceput procedura decoordonare si cei de la ministerul de interne cer 450 nu pentru coordonarea steagurilor per total, dar pentru fiecare steag in parte. Pe cit de legal si temeinic este ?
    Multumesc.

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...