37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   REV 5 Anual: Cine trebuie să prezinte această declarație?

REV 5 Anual: Cine trebuie să prezinte această declarație?

16.03.20165.057 views

1

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Conform punctului 10.2) din anexa nr. 3 a Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2015 nr. 73 din 12.04.2015, declaraţia persoanei asigurate pentru anul 2015, se prezintă lunar, în mod electronic, până la data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune. Declaraţiile prezentate prin mijloace electronice fără semnătură electronică se vor prezenta şi pe suport de hârtie o dată pe an, până la 25 martie 2016 (REV 5 anual).

Deoarece aceste prevederi au intrat în vigoare la data de 12 aprilie 2015, data adoptării, o parte din angajatori au prezentat declaraţiile persoanelor asigurate pentru lunile precedente datei menționate fără semnătură electronică.

Prin urmare, este nevoie ca angajatorii să prezinte declaraţia persoanei asigurate pentru anul 2015 pe suport de hârtie, dacă din totalul celor 12 luni, cel puțin într-o lună nu a prezentat declaraţia persoanei asigurate lunară cu semnătură electronică.

Totuși, există posibilitatea de a scrie o cerere la Casa Naţională de Asigurări Sociale prin care să se anuleze declaraţia persoanei asigurate (REV 5) pentru luna în care a fost prezentată fără semnătura electronică și respectiv să se mai prezinte odată cu semnătură electronică. Cererea se va face pe propria răspundere cu condiția să nu fie modificate datele din declarație pentru lunile pentru care vreți să mai prezentați odată.

Această procedură poate dura aproximativ 10 zile sau mai mult, în dependență de volumul de lucru al CNAS. Pentru mai multe detalii, puteți contacta un reprezentant al CNAS la numărul de telefon 0 (22) 257-573, sau un reprezentant al CTAS din localitatea dvs.

Conform punctului 10.2) din anexa nr. 3 a Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2015 nr. 73 din 12.04.2015, declaraţia persoanei asigurate pentru anul 2015, se prezintă lunar, în mod electronic, până la data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune. Declaraţiile prezentate prin mijloace electronice fără semnătură electronică se vor prezenta şi pe suport de hârtie o dată pe an, până la 25 martie 2016 (REV 5 anual).

Deoarece aceste prevederi au intrat în vigoare la data de 12 aprilie 2015, data adoptării, o parte din angajatori au prezentat declaraţiile persoanelor asigurate pentru lunile precedente datei menționate fără semnătură electronică.

Prin urmare, este nevoie ca angajatorii să prezinte declaraţia persoanei asigurate pentru anul 2015 pe suport de hârtie, dacă din totalul celor 12 luni, cel puțin într-o lună nu a prezentat declaraţia persoanei asigurate lunară cu semnătură electronică.

Totuși, există posibilitatea de a scrie o cerere la Casa Naţională de Asigurări Sociale prin care să se anuleze declaraţia persoanei asigurate (REV 5) pentru luna în care a fost prezentată fără semnătura electronică și respectiv să se mai prezinte odată cu semnătură electronică. Cererea se va face pe propria răspundere cu condiția să nu fie modificate datele din declarație pentru lunile pentru care vreți să mai prezentați odată.

Această procedură poate dura aproximativ 10 zile sau mai mult, în dependență de volumul de lucru al CNAS. Pentru mai multe detalii, puteți contacta un reprezentant al CNAS la numărul de telefon 0 (22) 257-573, sau un reprezentant al CTAS din localitatea dvs.

Comentarii

  1. Petru spune:

    durdom, consider ca la CNAS trebuie de facut reforme majore, si de schimbat mentalitatea sovetica de lucru!!!!

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...