37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Raport: Business-ul din Moldova se confruntă cu o problemă majoră

Raport: Business-ul din Moldova se confruntă cu o problemă majoră

23.04.2014847 views Agora.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Raport: Business-ul din Moldova se confruntă cu o problemă majoră

Business-ul din Republica Moldova se confruntă cu o problemă majoră, legată de înregistrarea facturilor fiscale, se menţionează într-un raport privind politica fiscală în anul 2013, realizat de Consiliul Naţional pentru Participare. Autorii raportului subliniază că introducerea anumitor prevederi în Codul Fiscal a creat o povară administrativă suplimentară pentru mediul de afaceri.

Astfel, în conformitate cu art. 118/1 din Codul Fiscal, care a fost ulterior modificat, furnizorul de mărfuri/servicii este obligat să înregistreze factura fiscală eliberată în Registrul general electronic al facturilor fiscale în termen de 10 zile lucrătoare de la data eliberării, în cazul în care totalul valorii impozabile a livrării depăşeşte suma de 100.000 lei.

,,Introducerea acestor prevederi în Codul fiscal a creat o povară administrativă suplimentară pentru mediul de afaceri, a complicat şi a denaturat întregul mecanism de funcţionare şi administrare a TVA. În plus, agenţi economici sunt nevoiţi să îndeplinească unele funcţii care, în mod firesc, ar trebui să fie în sarcina organelor fiscale ale statului, ceea ce nicidecum nu se poate încadra în priorităţile statului de a elimina barierele administrative din calea business-ului”, se precizează în raport.

Autorii studiului consideră că este necesară revizuirea articolului respectiv din Codul Fiscal şi eliminarea conceptului de Registru general electronic al facturilor fiscale, precum şi a formularelor de strictă evidenţă a facturilor fiscale, după exemplul statelor europene.

În raport se mai menţionează că reprezentanţi ai mediului de afaceri au intervenit de nenumărate ori cu solicitarea de eliminare din Codul Fiscal a conceptului de Registru electronic, iar autorităţile au explicat că introducerea facturii electronice va elimina automat necesitatea ţinerii Registrului respectiv.

Autorii raportului apreciază introducerea facturii electronice, însă, în opinia lor, soluţia cea mai bună ar fi eliminarea tuturor formularelor tipizate obligatorii de strictă evidenţă, inclusiv factura electronică, şi excluderea prevederilor art.118/1 din CF, care pun în sarcina agenţilor economiciobligaţia de înregistrare a facturilor fiscale în Registrul electronic sau trecerea acestor obligaţiuni în sarcina organelor fiscale. 

Comentarii

  1. V spune:

    Cine oare a ascultat vre-o data parerea Business-ului din Moldova???!!! Totul se face nu pentru prosperarea economiei republicii.dar pentru a incurca kit mai mult evidenta contabila si de a mari peniurile,amenzile si ca rezultat a crea noi greutati mediului de afaceri…Is de acord ca trebue de exclus din CF obligatia intreprinderilor de a inrejistra facturile fiscale-acesta e lucrul inspectoratului fiscal!!!! Dar Registrul general electronic al facturilor fiscale,indeobste,nare nici un sens-pur si simplu-dublarea informatiei si nervi pierduti kit din partea vinzatorului,atit si din partea cumparatorului!!!…Cine kistiga din inventiile d-stra,stimati parlamentari???!!!….Ma indoiesc,ca-Statul…Daca de pe urma acestor „inventii” s-or inkide intreprinderile,din motivul lipsei mijloacelor de a achita amenzile pentru incalcarea termenului de inrejistrare a facturilor,sau netrecerii in cont a sumei TVA(o prostie intreaga!!!),cine o sa-i hraneasca pe cei,ce inventeaza asa prostii??!!!

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...