37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Companiile de vânzări apelează la „cumpărătorul misterios”, pentru a-i verifica pe angajaţi. „Te simţi ca James Bond”

Companiile de vânzări apelează la „cumpărătorul misterios”, pentru a-i verifica pe angajaţi. „Te simţi ca James Bond”

19.03.2014983 views Publika.md
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...
false false false RU X-NONE X-NONE

Companiile de vânzări apelează la "cumpărătorul misterios", pentru a-i verifica pe angajaţi. "Te simţi ca James Bond"

Tot mai multe companii de vânzări apelează la serviciul "cumpărătorul misterios", pentru a evalua calitatea serviciilor prestate de angajaţi. Cumpărătorii sub acoperire testează şi achiziţionează unele dintre produsele expuse, iar, uneori, pun la încercare nervii vânzătorilor.

Alexandra este unul dintre acei "cumpărători misterioşi", care verifică nivelul de pregătire al personalului magazinelor alimentare. Chiar dacă nu este ocupaţia sa de bază, practică această activitate de mai bine de jumătate de an.

"În multe situaţii, te simţi ca un agent secret, ca James Bond. Este un lucru interesant şi util. Noi venim la magazine deja pregătiţi, ştim ce dorim să cumpărăm şi cum să provocăm vânzătorii", spune femeia.
De cele mai multe ori, clienţii acestor servicii sunt magazinele alimentare şi cele de electrocasnice.

"Scopul principal este să vadă adevărata imagine a prestaţiei angajaţilor. Pot fi investiţi mulţi bani în publicitate, dar dacă vânzătorul nu face ceea ce trebuie, atunci clientul se întoarce şi pleacă", susţine organizatorul de servicii "cumpărătorul misterios", Olga Nisenboim.
Oamenii speră că serviciul "cumpărătorul misterios" îi va responsabiliza pe vânzători.
"O mare parte dintre vânzători şi casieriţe nu sunt educate şi nici bine pregătite şi mai răspund brutal. Este o practică destul de bună, sper să fie constructivă şi să evolueze ţara noastră".

Este corect. Chiar demult trebuia un astfel de serviciu. În acest domeniu lipseşte cu desăvârşire cultura".

"Nu cred că ar fi o soluţie, doar la nivel conceptual. Sau pentru a face o statistică, dar care ar elucida şi rezolva problemele nu cred".

Costul serviciului se ridică până la câteva mii de euro. Companiile apelează la serviciul "cumpărătorilor misterioşi" de două ori pe an.

Comentarii

  1. Mariana spune:

    Si in caz ca o casierita s-a purtat brutal cu cumparatorul misterios aceasta este concediata? Sub ce articol al CM se poate califica aceasta demitere?

  2. Cumparator real spune:

    Ar fi bine sa apeleze la acest serviciu si autoritatile noastre si sa analizeze calitatea serviciilor oferite de organizatiile de stat: „amabilitate”, „rapiditate”, „feedback”, etc.

  3. Iuliana spune:

    Sunt de acord cu utilizatorul „Cumparator real” (y).
    Vinzatoarele prodohoate mereu se comporta de parca cineva le este dator cu „ceva”, dar mai este si o kestie particulara: Daca esti imbracat intr-o zi mai scump, frumos pot sa-ti si zambeasca, iar daca lasi restul…1,2 lei iti mai spun: „Mai intrati pe la noi!”

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...