37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Comentează politica bugetar-fiscală pentru anul 2012

Comentează politica bugetar-fiscală pentru anul 2012

02.02.20122.135 views Contabilsef.md

16

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Comentează politica bugetar-fiscală pentru anul 2012

 

Avînd în vedere multitudinea modificărilor în legislaţia bugetar-fiscală pentru anul 2012 îndemnăm vizitatorii paginii, specialiştii în domeniu să-şi expună propriile păreri, obiecţii, observaţii, comentarii, nemulţumiri, neclarităţile faţă de aceste norme noi.

Rectificările actuale a legislaţiei bugetar-fiscale au fost aprobate prin Lege pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011. Principalele acte legislative care au fost completate şi modificate sunt:

- Codul Fiscal

- Codul Vamal

- Legea nr. 845-XII din 03.01.1992 cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi

- Legea nr. 61-XVI din 16.03.2007 privind activitatea de audit

- Legea contabilităţii nr. 113-XVI din 27.04.2007, etc.

Principalele modificări în Codul Fiscal, pot fi vizualizate în informaţia Ministerului Finanţelor „Aspecte de aplicare a legislaţiei fiscale în anul 2012”.

 Pentru o înţelegere mai uşoară vă sugerăm cînd comentaţi o normă legislativă să indicaţi articolul şi punctul concret din Lege pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011 şi după posibilitate şi conţinutul acestuia, după care să urmeze comentariile, obiecţiile, propunerile DVS.

Comentariile pot fi plasate direct pe site mai jos de noutate sau puteţi expedia orice informaţie pe adresa de email office@contabilsef.md, care ulterior va fi plasata pe pagina noastră.

Toate comentariile acumulate vor servi drept informaţie utilă pentru toţi vizitatorii paginii, care ulterior va fi sistematizată sub forma unui articol, care va fi publicat şi numaidecât expediat tuturor organelor competente de stat.

Comentează politica bugetar-fiscală pentru anul 2012

 

Avînd în vedere multitudinea modificărilor în legislaţia bugetar-fiscală pentru anul 2012 îndemnăm vizitatorii paginii, specialiştii în domeniu să-şi expună propriile păreri, obiecţii, observaţii, comentarii, nemulţumiri, neclarităţile faţă de aceste norme noi.

Rectificările actuale a legislaţiei bugetar-fiscale au fost aprobate prin Lege pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011. Principalele acte legislative care au fost completate şi modificate sunt:

- Codul Fiscal

- Codul Vamal

- Legea nr. 845-XII din 03.01.1992 cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi

- Legea nr. 61-XVI din 16.03.2007 privind activitatea de audit

- Legea contabilităţii nr. 113-XVI din 27.04.2007, etc.

Principalele modificări în Codul Fiscal, pot fi vizualizate în informaţia Ministerului Finanţelor „Aspecte de aplicare a legislaţiei fiscale în anul 2012”.

 Pentru o înţelegere mai uşoară vă sugerăm cînd comentaţi o normă legislativă să indicaţi articolul şi punctul concret din Lege pentru modificarea şi completarea unor acte legislative nr. 267 din 23.12.2011 şi după posibilitate şi conţinutul acestuia, după care să urmeze comentariile, obiecţiile, propunerile DVS.

Comentariile pot fi plasate direct pe site mai jos de noutate sau puteţi expedia orice informaţie pe adresa de email office@contabilsef.md, care ulterior va fi plasata pe pagina noastră.

Toate comentariile acumulate vor servi drept informaţie utilă pentru toţi vizitatorii paginii, care ulterior va fi sistematizată sub forma unui articol, care va fi publicat şi numaidecât expediat tuturor organelor competente de stat.

Comentarii

  1. Pentru spune:

    Buna ideie, numai decit o sa scriu sint foarte multe intrebari dar si ne claritati

  2. Adrian spune:

    Va rog sa cititi Art. XLIII. – Prezenta lege intră în vigoare la data publicării, cu excepţia articolului V punctul 133 referitor la art. 2811 alin. (2) şi punctul 134, care se pun în aplicare cu începere de la 1 ianuarie 2010 —- adica legiitorul introduce modificarea pe data 13.01.2012, dar care intra in vigoare in ianuarie 2010, super!!!!

  3. Adrian spune:

    art. I. Legea cu privire la antreprenoriat si intreprinderi. In punctul 6 din aceasta lege se stabileste o amenda aplicata de Curtea de Conturi, Serviciu de Control si Revizie MF, CCCEC, iar i n punctul 7 este scris ca „Agenţii economici care au fost sancţionaţi în conformitate cu prevederile punctului 6 al prezentului articol de către Serviciul Control Financiar şi Revizie beneficiază de o reducere de 50% din suma amenzii dacă…” – de ce sa facut asa nelegiuire fata de acei care vor fi amendati de exemplu de CCCEC?????

  4. Tatiana spune:

    Buna ziua. La Intreprinderile Individuale s-a aplicat impozitarea ca la persoane fizice, desigur ca Intreprinzatorul individual este si persoana fizica, dar nu i s-a aplicat nici o facilitate macar, cum la salariati sunt scutirile

  5. Adrian spune:

    art. 5 punctul 58 a facut modificari in art. 102 si interzis de a trece in cont tva din valoarea care nu a fost supusă uzurii a mijloacelor fixe casate — Aceasta modificare ma surprins foarte placut :(, pentru unii este o lovitura puternica. Dragi legiuitori Dvs. ati uitat de SNC 16 care are asa o notiune de valoarea probabilă rămasă care se stabileste pentru fiecare mijloc fix?????? de ce?? Eu inteleg ca unii contribuabili ne curati la mina se foloseau de faptul dat, dar cu ce este vinovat contribuabili corecti, cinstiti, si acum pentru a nu suporta pierdeti de TVA va trebuie sa revada politica de contabilitate, valoarea uzurabila a tuturor mijloace fixe, etc. Dar in urma casarii mijloacelor fixe care nu au fost amortizate coplet se face intrarea de materiale marfuri , care apoi se realizeaza si in cazul dat ce se intimpla??? O astfel situatie Societatea isi schimba profilul de activitate si decide sa transforme tot teritoriul sau in parcare, ia strica toate cladirile auxiliare care au o valaore uzurabila ramasa, de ce oare sa nu mi se permita trecerea in cont a TVA, si in afara de aceasta o sa obtin o gramada de materiale de constructie care vor fi vindute cu TVA. Alt caz a fost procurat un soft contabil 2 ani in urma, sa pus ca activ nematerial, in urma modificarilor in legislatie, aparitie a noi cerinte inclusiv si transmiterea declaratiilor fiscale electronic, sa decis sa fie procurat un soft contabil mai performat cu multe alte functiuni manageriale si de logistica. Trebuie de casat softul vechi, iara nu se permite trecerea in cont TVA, si astfel de exemple pot fi date o sumedenie.

  6. Petru Haidau spune:

    Sa scos din codul fiscal amenda (fost art. 256 p.6) în mărime de 10% din valoarea tranzacţiei cu mărfurile de importanţă socială, a căror listă este aprobată de Guvern, dar nu mai puţin de 500 de lei, în cazul neindicării în factură şi/sau în factura fiscală sau în cazul indicării eronate a preţului de achiziţie inclusiv T.V.A. si sa pus in legea cu privire la antreprenoriat si intreprinderi dar se amendeaza numai neindicarea de către agentul economic furnizor în factură/factura fiscală a preţului de livrare pentru o unitate, daca pretul este eronat nu se mai pedepsi. o corectie corecta. Deoarece daca se indica pret de achizitie mai mic atunci alti cumparatori/revinzatori nu o sa doreasca sa o cumpere, iar in caz daca a marit pretul si astfel a depasit limita vor fi sanctionati si asa si asa.

  7. Adrian spune:

    Modificarea : Articolul 1181. Registrul general electronic al facturilor fiscale
    (1) Factura fiscală eliberată se supune înregistrării obligatorii de către furnizor în Registrul general electronic al facturilor fiscale în decursul zilei în care aceasta a fost eliberată, în forma şi în modul stabilit de Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, în cazul în care totalul valorii impozabile a livrării impozabile cu T.V.A. depăşeşte suma de: 100000 lei – începînd cu 1 iulie 2012.
    Ma pune in garda termenul de introducere a facturii in aceasi zi cind a fost eliberata, dupa practica stiu ca sint foarte multe situatii cind facturile se scriu mai tirziu de data cind ele trebuiau eliberate, in special la servicii, sa daca trebuie de facut niste calcule mari ( de exemplu in constructii), mai sint si cazuri cind factura ajunge la client el refuza marfa sau serviciu, fiind nevoit sa o anulezi, mai sint si erori simple, ai gresit in datele clientului si clientul ti-a intors, etc. Sper ca aceste probleme o sa fie cumva de IFPS pina la 1.07.2012, si sper ca forma si modul de introducere nu va publicata pe data de 31.06.2012

  8. Adrian spune:

    Apropo, adaugarea la mesajul anterior, acum toti o sa strauie sa fie facturile fiscale mai mici de 100 mii , si in loc de 1 o sa scri 2, 3 sau mai multe, e clar ca dace este posibilitate sa divizezi aceasta factura. asa ca efectul scontat pentru anul 2012 eu cred ca nu va fi unul tare pozitiv

  9. Cires Elena spune:

    Confuzii in legislatia modificata:
    – Cod Fiscal: art.901 (2) face trimitere la lit.p1 din art.20, care a fost abrogata.
    – Cod Fiscal: capitolul 71 REGIMUL FISCAL AL AGENŢILOR ECONOMICI SUBIECŢI AI SECTORULUI ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII:
    „Subiecţi ai impunerii sînt agenţii economici care nu sînt înregistraţi ca plătitori de T.V.A.”. Ce fac agentii economici care nu sunt platitori de TVA din alt motiv, decat pragul de vinzari?
    – Legea 845 din 03.01.1992: nu este clara prevederea art.71 (5) prima liniuta.

  10. Adrian spune:

    Trebuie de atras atentia la modificarea urmatoare „Se permite deducerea cheltuielilor ordinare şi necesare suportate de contribuabil pe parcursul anului fiscal, neconfirmate documentar, în mărime de 0,2% din venitul impozabil” – pina in prezent in HG 485 din 04.05.1998 era scris „Se permit spre deducere cheltuielile suportate şi achitate în activitatea de întreprinzător a contribuabilului, dar care nu pot fi confirmate documentar, în mărime de 0,1% din venitul impozabil al contribuabilului.” – diferenta este nu numai in %, dar si in faptul ca acum va trebui sa demonstram ca aceste cheltuieli sint ordinare si necesare, in caz ca nu vor fi de acestea , ele nu vor nimeri in limita stabilita si vor fi nedeductibile. Cam greu va fi de demonstrat ca cheltuielile care sint fara documente confirmative sint ordinare si necesare.

  11. Adrian spune:

    art V p. 13 modificarea articolului 25: „(2) Deducerea cheltuielilor aferente dobînzilor suportate în baza contractului de împrumut de către agenţii economici în folosul persoanelor fizice şi juridice (cu excepţia instituţiilor financiare, a organizaţiilor de microfinanţare şi a companiilor de leasing) se acceptă în limita ratei medii ponderate a dobînzii la creditele acordate de sectorul bancar persoanelor juridice pe termen de pînă la 12 luni şi peste 12 luni în secţiunea pe lei moldoveneşti şi pe valută străină. Rata medie ponderată a dobînzii la creditele acordate de sectorul bancar persoanelor juridice pe termen de pînă la 12 luni şi peste 12 luni în secţiunea pe lei moldoveneşti şi pe valută străină se determină de către Banca Naţională a Moldovei şi se publică pe pagina web oficială a acesteia.”
    – deja este mai bine ca se majoreaza limita , totusi rata de baza este mai mica, insa apare intrebare care rata medie ponderata de aplicat, BNM o publica in fiecare luna si ea difera , vedeti http://www.bnm.md/md/avg_rate_credits/2011, daca sa aplicam ultima deci va trece un an si numai atunci eu o sa stiu daca ma incadrez sau nu, dar cum ramine cu planificarea, etc. Iarasi o sa apara diferite tratari, explicatii, ……

  12. Contabil spune:

    O modificarea pozitiva, este ca pierderile obtinte incepund cu anul 2012 vor fi repartizate pe urmatorii 3 ani in loc de 5. Mai au de schimbat termenii , ca a mai fost schimbate si anterior

  13. Adrian spune:

    Adaugare la mesajul lui Pentru Haidau,
    atentia ca informatie obligatorie care se include in factura fiscala este preţul de achiziţie/livrare şi mărimea adaosului comercial cumulativ – în cazul livrării mărfurilor social importante, asa ca atentie daca nu va fi atunci mai riscati sa fiti amentati conform art. 257 (1) 200 lei de caz pina la 5000 lei

  14. Olga spune:

    Trebuie completat registru procurari cu informatii noi :
    litera a) se completează în final cu textul “şi/sau seria şi numărul declaraţiei de import şi/sau numărul documentului confirmativ pentru importul de servicii”;

    litera b) se completează în final cu textul “şi/sau data din declaraţie în regim liber de vamă şi/sau data plăţii T.V.A. la servicii şi numărul documentului de plată”;

  15. Elena spune:

    In informaţia Ministerului Finanţelor „Aspecte de aplicare a legislaţiei fiscale în anul 2012”. este stipulata asa fraza: ” …. Este prevăzut:
    – anularea plăţii prealabile a impozitului pe venitul obţinut de către agenţii economici de la prestarea serviciilor de locaţiune, dare în arendă; servicii de publicitate; servicii de audit; servicii de management, marketing, consultanţă; servicii de protecţie şi pază; servicii ce ţin de instalarea, deservirea şi reparaţia tehnicii de calcul, servicii de prelucrare a datelor (art.90 din CF)” . Concretizati conform carui act legislativ , art. … a CF reese aceasta afirmare

  16. Contabil spune:

    Elena cititi art.90 in redactia noua, de acolo si rezulta ca acolo au ramas pentru retinerea la sursa de plata numai persoane juridice, http://contabilsef.md/libview.php?l=ro&idc=458&id=4911.

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...