37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Atenție !! A fost lansat serviciul “e – Factura”

Atenție !! A fost lansat serviciul “e – Factura”

11.02.20142.348 views Contabilsef.md

7

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Atenție !! A fost lansat serviciul “e - Factura”

     Stimați cititori, vă informăm că astăzi a fost lansat serviciul “e - Factura” – unul dintre cele mai solicitate servicii guvernamentale ce va fi disponibil în regim on-line.

     Serviciul „е-Factura" permite intreprinderilor să emită și expedieze facturi sau facturil fiscale online, fără a procura formulare tipizate ale acestora de la IFS.

     Potrivit șefului IFS,  avanatajele utilizării serviciul „е-Factura" sînt:

  • reducerea riscului falsificarii facturilor fiscale,

  • creșterea productivității muncii,

  • reducerea cheltuielilor de imprimare a facturilor și facturilor fiscale,

  • excluderea riscurilor de pierdere a formularelor facturilor sau facturilor fiscale,

     Totodată bugetul de stat va economisi 20 mln lei anual.

     Pentru implemenarea  serviciului electronic „е-Factura" au fost utilizați 2 mln de lei (1.800.000 lei creditul acordat de Banca Mondială, 200 000 lei din bugetul IFS) și necesar 1,5 ani de lucru intens.

     Serviciul electronic „е-Factura" urmează să fie lansat în trei etape: prima etapă - pilot, cu durata de 6 luni, în cadrul careia urmează a fi testat serviciul cu un numar limitat de agenți economici, astfel pînă la finele etapei să fie operate ajustări de soft, daca va fi cazul. A doua etapa - zona experimentală, va fi lansatăa în regim de testare a programului pentru toți agenții economici, începînd cu iunie, 2014. Etapa finală- lansarea industrială!, presupune utilizarea sistemului „е-Factura" la scara națională, începînd cu ianuarie 2015.

     Menționăm că utilizarea serviciului „е-Factura" nu este obligatorie pentru agenții economici.

     Astfel, în cazul cînd cumpărătorul nu va fi conectat la serviciul electronic „е-Factura", iar furnizorul va beneficia de acest serviciu, atunci acesta va prezenta cumpărătorului factura electronică imprimată pe suport de hîrtie obișnuită.

     În cazul cînd cumpărătorul și furnizorul  beneficiază de  serviciul electronic „е-Factura", factura electronica va fi expediată online, prin intermendiul serviciului electronic „е-Factura"

     Întru implementarea serviciului electronic „е-Factura", IS FiscServInform va organiza cursuri gratuite de instruire a personalului agenților economici.

     Agenții economici care dețin semnatură electronică și sînt deja conectați la serviciul Declarație electronica nu vor suporta careva cheltuieli pentru a beneficia de acest serviciu. Agenții economici care vor dori să utilizeze serviciul „е-Factura", însă  nu dețin semnătură electronică și nu sînt conectați la serviciul Declarație electronică, vor trebui să procure semnătura electronică și să se conecteze la acest serviciu.

    Instrucțiunile de utilizare a serviciului electronic „e-Factura” pot fi găsite aici

     Totodată, șeful IFS a precizat că la începutul lunii martie  2014 vor fi lansate serviciile electronice: contul curent al contribuabilului și Declarația precompletată.

Atenție !! A fost lansat serviciul “e - Factura”

     Stimați cititori, vă informăm că astăzi a fost lansat serviciul “e - Factura” – unul dintre cele mai solicitate servicii guvernamentale ce va fi disponibil în regim on-line.

     Serviciul „е-Factura" permite intreprinderilor să emită și expedieze facturi sau facturil fiscale online, fără a procura formulare tipizate ale acestora de la IFS.

     Potrivit șefului IFS,  avanatajele utilizării serviciul „е-Factura" sînt:

  • reducerea riscului falsificarii facturilor fiscale,

  • creșterea productivității muncii,

  • reducerea cheltuielilor de imprimare a facturilor și facturilor fiscale,

  • excluderea riscurilor de pierdere a formularelor facturilor sau facturilor fiscale,

     Totodată bugetul de stat va economisi 20 mln lei anual.

     Pentru implemenarea  serviciului electronic „е-Factura" au fost utilizați 2 mln de lei (1.800.000 lei creditul acordat de Banca Mondială, 200 000 lei din bugetul IFS) și necesar 1,5 ani de lucru intens.

     Serviciul electronic „е-Factura" urmează să fie lansat în trei etape: prima etapă - pilot, cu durata de 6 luni, în cadrul careia urmează a fi testat serviciul cu un numar limitat de agenți economici, astfel pînă la finele etapei să fie operate ajustări de soft, daca va fi cazul. A doua etapa - zona experimentală, va fi lansatăa în regim de testare a programului pentru toți agenții economici, începînd cu iunie, 2014. Etapa finală- lansarea industrială!, presupune utilizarea sistemului „е-Factura" la scara națională, începînd cu ianuarie 2015.

     Menționăm că utilizarea serviciului „е-Factura" nu este obligatorie pentru agenții economici.

     Astfel, în cazul cînd cumpărătorul nu va fi conectat la serviciul electronic „е-Factura", iar furnizorul va beneficia de acest serviciu, atunci acesta va prezenta cumpărătorului factura electronică imprimată pe suport de hîrtie obișnuită.

     În cazul cînd cumpărătorul și furnizorul  beneficiază de  serviciul electronic „е-Factura", factura electronica va fi expediată online, prin intermendiul serviciului electronic „е-Factura"

     Întru implementarea serviciului electronic „е-Factura", IS FiscServInform va organiza cursuri gratuite de instruire a personalului agenților economici.

     Agenții economici care dețin semnatură electronică și sînt deja conectați la serviciul Declarație electronica nu vor suporta careva cheltuieli pentru a beneficia de acest serviciu. Agenții economici care vor dori să utilizeze serviciul „е-Factura", însă  nu dețin semnătură electronică și nu sînt conectați la serviciul Declarație electronică, vor trebui să procure semnătura electronică și să se conecteze la acest serviciu.

    Instrucțiunile de utilizare a serviciului electronic „e-Factura” pot fi găsite aici

     Totodată, șeful IFS a precizat că la începutul lunii martie  2014 vor fi lansate serviciile electronice: contul curent al contribuabilului și Declarația precompletată.

Comentarii

  1. Victoria spune:

    Din toate acestea am facut concluzia,ca noua ni sa raportat,ca mijloacele financiare in marime de 2mln.lei!!!! au fost cheltuite efectiv…Earasi o sa fim OBLIGATI sa implimentam fanteziile lor in termeni fantasrici-ma indoiesc ca o sa fie la DORINTA !!!….Mar interesa faptul cum bujetul de stat ,de pe urma „inventiilor”acestea,va economisi tocmai 20 mln.lei anual???!!!!!……Ce , IS Fiscservinform lucreaza gratis???!!!!…Sau programistii fac schimbari in programe fara plata???!!!…..De ce oare toti cei de la puterea de stat ne socot pe noi prosti???!!!

  2. Petru spune:

    Sa vedem. Dar cred ca prea optimist 2015. Mai este nevoie de modificarea legislatiei. Dar cum ramine cu documente de insotire pe drum la transportare. Dar cum ramine cu compatibilitata cu softurile contabile, si asa mai departe, deci ramine un sir de probleme care trebuie de rezolvat si nu cred ca se rezolva in asa de repede. Mai ales trebuie de luat in calcul ca la anul se implementeaza SNC noi. offfffff

  3. ANGELA spune:

    ESTE UN SERVICIU FOARTE BUN , SPER SA LUCREZE KIT MAI REPEDE . DE EXEMPLU FIRMA LA CARE EU LUCREZ V-A ECONOMISI MULT LA EXPEDIEREA FACTURILOR, CARE PINA IN PREZENT E EFECTUEAZA PRIN „POSTA MOLDOVEI” CONTRA PLATA. SI V-OM ECONOMISI SI TIMP.

  4. Дмитрий spune:

    Единственное, что мне непонятно (по крайней мере в инструкции так написано), почему не используется метод подписи, который действует сейчас на servicii.fisc.md? Вроде работает нормально уже, и пользователи привыкли.

  5. Alexandru spune:

    @Дмитрий: Instrucțiunea este incompletă. Facturile electronice pot fi semnate cu aceleași certificate digitale eliberate de Fiscservinform pe care le utilizați și acum.

  6. mmax spune:

    ma bucur ca se misca 🙂 ne-a mai fost promis demult tare demult din vremuri demult uitate acces la „Contul curent al contribuabilului”. Cum progresele? Cind va fi lansat?

  7. Adrian spune:

    Contul curent dupa cite eu stiu va fi dim martie, dar intreprinderile care au participat la teste,deja o folosesc.
    Nu este ceva super tare, dar chestie de deprindere, principalul va trebui de urmarit ca in sistemul nou sa nu fie erori. In privinta la e-factura, intradevar trebuie sa ne miscam inainte odata cu progresul. Dar totul trebuie de facut cu chibzuinta, fara graba. Tin minte si contul curent a fost promis ca va lucra din septembrie 2013, asa ca sa vedem

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...