37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Atenție! A fost aprobat noul formular tipizat REV 5

Atenție! A fost aprobat noul formular tipizat REV 5

22.12.201413.275 views Contabilsef.md

6

(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial din 19 decembrie, a fost publicat Ordinul Casei Naţionale de Asigurări Sociale nr. 322 din 27.11.2014, prin care a fost aprobat noul formularului tipizat REV-5 „Declaraţia persoanei asigurate" şi Instrucţiunea de completare a acestuia.

Noul formular se va completa de către angajator atât pentru toate persoanele asigurate angajate, cât şi de către persoanele fizice asigurate pe cont propriu şi se va prezenta la structurile teritoriale ale CNAS lunar. Anterior acest formular se prezenta trimestrial.

Prezentul formular a fost elaborat conform noilor reglementari, ce intra în vigoare din 1 ianuarie 2015, în baza Legii nr. 160 din 18.07.2014, prin care au fost efectuate modificări în Legea nr. 489 din 08.07.1999 privind sistemul public de asigurări sociale.

În comparație cu formularul vechi, noul formular nu a suferit modificări esențiale. Singura deosebire este că în rândul „Perioada de gestiune" în loc de bifa „trimestrul" va fi bifa „lună". De asemenea, modificări de redacție a suferit și bifa „pentru stabilirea pensiei" din categoria „Tip formular", care a fost înlocuită cu sintagma „pentru stabilirea prestaţiilor sociale".

Acest formular se va prezenta începând cu luna ianuarie 2015. Prezentul ordin intră în vigoare la data de 19 decembrie 2014, data publicării.

Totodată, vechiul Ordin CNAS nr. 288-A din 24.12.2012 privind aprobarea REV-5 „Declaraţia persoanei asigurate" (forma trimestrială) şi Instrucţiunea de completare a formularului tipizat REV-5 „Declaraţia persoanei asigurate" (forma trimestrială) a fost abrogat.

În Monitorul Oficial din 19 decembrie, a fost publicat Ordinul Casei Naţionale de Asigurări Sociale nr. 322 din 27.11.2014, prin care a fost aprobat noul formularului tipizat REV-5 „Declaraţia persoanei asigurate" şi Instrucţiunea de completare a acestuia.

Noul formular se va completa de către angajator atât pentru toate persoanele asigurate angajate, cât şi de către persoanele fizice asigurate pe cont propriu şi se va prezenta la structurile teritoriale ale CNAS lunar. Anterior acest formular se prezenta trimestrial.

Prezentul formular a fost elaborat conform noilor reglementari, ce intra în vigoare din 1 ianuarie 2015, în baza Legii nr. 160 din 18.07.2014, prin care au fost efectuate modificări în Legea nr. 489 din 08.07.1999 privind sistemul public de asigurări sociale.

În comparație cu formularul vechi, noul formular nu a suferit modificări esențiale. Singura deosebire este că în rândul „Perioada de gestiune" în loc de bifa „trimestrul" va fi bifa „lună". De asemenea, modificări de redacție a suferit și bifa „pentru stabilirea pensiei" din categoria „Tip formular", care a fost înlocuită cu sintagma „pentru stabilirea prestaţiilor sociale".

Acest formular se va prezenta începând cu luna ianuarie 2015. Prezentul ordin intră în vigoare la data de 19 decembrie 2014, data publicării.

Totodată, vechiul Ordin CNAS nr. 288-A din 24.12.2012 privind aprobarea REV-5 „Declaraţia persoanei asigurate" (forma trimestrială) şi Instrucţiunea de completare a formularului tipizat REV-5 „Declaraţia persoanei asigurate" (forma trimestrială) a fost abrogat.

Comentarii

  1. Veaceslav Ciobanu spune:

    Care este scopul prezentarii REV lunar? CNAS n-a facut public niciun argument in acest sens, n-am auzit nicio explicatie, se vede ca nici n-a considerat necesar macar sa faca acest lucru!?? Argumente pentru asa decizii pur si simplu nu sunt! Pentru a calcula pensiile persoanelor pensionate? De ce nu este posibil ca aceste persoane sa prezinte REV pentru ultimele 2-3 luni pe hirtie? Cum si s-a facut pina acum? Prezentarea REV trimestrial este optima!! Ar fi bine ca CNAS sa inteleaga ca entitatile au si alte sarcini mai importante decit cele de a prezenta declaratii pentru fiecare angajat (!!!) in fiecare luna.
    De ce nu s-a asigurat ca aceste rapoarte sa fie prezentate in mod electronic fara costuri mari? Cum a asigurat IFS!
    De ce toti tac?!

    1. Eu spune:

      Cred ca ca cei de la CNAS sa aiba de lucru, sa primeasca rapoarte, sa verifice, … ca nimeni sa nu poata zice ca ei nu lucreaza si primesc bani degeaba. Totodata daca au au toata baza de date lasa ei sa calculeze indeminzatii pentru buletine de boala

  2. Alina spune:

    Eu am inteles ca scopul prezentarii lunare tine de faptul ca acum indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca se calculeaza de catre CNAS, respectiv vor sa aiba informatia operativa.
    Cei de la CNAS rar cand sunt interesati sa faca ceva gandindu-se si la oameni. Avem cel mai bolnav sistem de asigurare sociala care poate fi, din pacate.

    1. Natalia spune:

      sorry, de cind indemnizatiile pt incapacitate se calculeaza de CNAS???? doar maternitate stiu de restul contabilul calculeaza,

  3. Petru spune:

    Intradevar este exagerat, să prezentam aceste rev lunar. Dar iarăşi nimeni nu ne ascultă

  4. Pînzaru Natalia spune:

    spuneți vă rog dacă în concediu de maternitate am ieșit de la un loc de muncă iar pe perioada concediului de maternitate activez pe 0,5 unități la alt loc de muncă se poate să activez și să primesc și indemnizația sau nu

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...