37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi generale   »   Măsuri de susținere a agenților economici în situația epidemiologică

Măsuri de susținere a agenților economici în situația epidemiologică

20.01.2022183 views Consiliul Economic
(Nu există încă evaluări)
Se încarcă...

Măsuri potențiale de susținere a întreprinderilor și angajaților în perioada stării de urgență în sănătate publică precum și potențiale reguli noi de prevenire și control al infecției COVID-19 în perioada imediat următoare, sunt subiectele discutate în cadrul consultărilor dintre reprezentanții asociațiilor de afaceri și autorități, organizate în data de 19.01.2022.

Potrivit Șefei Executivului, Guvernul înțelege foarte bine că această perioadă este foarte dificilă și pentru business, deoarece au crescut prețurile la agentul termic și combustibil. În acest context, s-a menționat faptul că opinia oamenilor de afaceri vis-a-vis de potențialele măsuri din partea statului sunt foarte importante.

La rândul lor, reprezentanții Asociațiilor de afaceri prezenți la consultările publice au menționat necesitatea promovării mecanismelor de compensare, inclusiv pentru șomaj tehnic, regim de activitate redusă a salariaților, și a compensațiilor pentru părinții  care stau acasă cu copiii care învață on-line. În același timp comunitatea de afaceri a solicitat discuții cu autoritățile privind deductibilitatea cheltuielilor angajatorilor legate de prevenirea răspândirii COVID-19.

În acest sens Ministrul Muncii și Protecției Sociale a prezentat un set de măsuri elaborate de stat care vin în susținerea comunității de afaceri și a angajaților. Printre acestea acordarea compensațiilor pentru zilele libere pentru vaccinare, zile libere și indemnizații salariaților cu copii care învață online, acordarea indemnizațiilor salariaților în șomaj tehnic și recomandarea regimului de activitate redusă. Informațiile respective pot fi găsite la adresa pe www.declaratie-electronica.fisc.md.

Reprezentanții sectorului asociativ au solicitat de asemenea continuarea promovării politicilor de digitalizare a relațiilor G2B, B2B și B2C, în special cele ce țin de identificarea la distanță. Mai este necesară urgentarea și implementarea prevederilor ce țin de impulsionarea comerțului electronic, inclusiv curierat și vânzări on-line.

Referindu-se la digitalizarea economiei, Viceprim-ministrul a comunicat că, deja au intrat în vigoare prevederi legate de digitalizare a economiei care permit înregistrarea la distanță a afacerilor, inclusiv a modificărilor în statutele companiilor; eliberarea actelor permisive în format electronic; utilizarea semnăturii electronice în raporturile de muncă. Totodată digitalizarea servește și ca instrument eficient  în lupta de prevenire a răspândirii COVID-19. Un exemplu poate fi și crearea posibilității scanării rapide https://certificate-covid.gov.md/ a certificatelor COVID-19, în vederea verificării valabilității acestora.

La final, reprezentanții Asociațiilor de afaceri și-au exprimat recunoștința pentru consultările organizate de Guvern, astfel având posibilitatea să cunoască despre schimbările propuse până la aprobarea acestora și să-și expună opinia pe marginea propunerilor Executivului.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...