37.9k
Home  »  Noutăţi  »  Noutăţi ContabilȘef   »   Formulare tipizate de documente primare cu regim special: simplificarea procedurii de tipărire

Formulare tipizate de documente primare cu regim special: simplificarea procedurii de tipărire

29.07.20221.874 views
(1 voturi, medie: 5,00 din 5)
Se încarcă...

În Monitorul Oficial de astăzi, 29 iulie 2022, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 560 din 27 iulie 2022 cu privire la modificarea unor hotărâri ale Guvernului, și anume Hotărârea Guvernului nr. 294/1998 cu privire la executarea Decretului Președintelui Republicii Moldova nr. 406-II din 23 decembrie 1997 și Hotărârea Guvernului nr. 1136/2006 cu privire la veniturile colectate de Serviciul Fiscal de Stat.

În aceste sens, în urma reformulării pct. 3 din Hotârârea Guvernului nr.294/1998, în sarcina SFS (prin intermediul IP „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”) se pune tipărirea centralizată, înregistrarea, evidența, păstrarea și eliberarea către entități a următoarelor formulare tipizate de documente primare cu regim special, prevăzute cu serie şi număr:
- act de achiziție a mărfurilor;
- act de achiziție a serviciilor de locațiune și a cheltuielilor aferente;
- bon de plată;
- 1-SF – chitanță de recepție a plăților nefiscale;
- 2-SF – chitanță de recepție a plăților fiscale;
- factură fiscală;
- foaie de parcurs;
- delegație;
- borderou de achiziție a laptelui;
- borderou de achiziție a producției din fitotehnie și/sau horticultură și/saua obiectelor regnului vegetal;
- aviz de însoțire a mărfii.

Documentul mai prevede faptul că eliberarea de către Serviciul Fiscal de Stat a formularelor tipizate de documente primare cu regim special către entități, altele decât cele prevăzute la art. 187 alin. (21)1, se efectuează contra plată şi în mod obligatoriu contra semnătură persoanelor autorizate conform statutului sau/și la prezentarea delegației semnate de persoanele autorizate ale entității și a buletinului de identitate.

Totodată, în vederea simplificarii procedurii de tipirire a formularelor tipizate de documente primare cu regim special entitățile care corespund cerințelor art.187 alin.(21) din Codul fiscal, vor tipări formularele tipizate de documente primare cu regim special pe hârtie fără însemne de protecție, iar facturile fiscale - în modul stabilit de Ministerul Finanțelor.

De asemenea, potrivit modificărilor entitățile, care corespund prevederilor art. 187 alin. (21) din Codul fiscal, vor putea comande seria și diapazon pentru formularele cu regim special, gratuit, prin intermediul SIA ,,Cabinetul personal al contribuabilului" accesibil pe portalul www.sfs.md.

Suplimentar, în scop redacțional, a fost modificat pct. 3 alineatul întâi din anexa nr.4 a Hotăririi Guvernului nr.294/1998 prin substituirea cuvântului "procurii" cu cuvântul "delegației", iar la pct.9 din anexa nr.4 prin completarea cu cuvântul ,,nu" după textul ,,(comerciale, de aprovizionare, de desfacere etc.)", în vederea excluderii erorii din norma juridică.

În partea ce ține de modificările operate asupra Hotărârea Guvernului nr. 1136/2006, Anexa nr.1 se expune în redacție nouă:

Nomeclatorul și tarifele la serviciile contra plată prestate de către Serviciul Fiscal de Stat

Denumirea serviciului Unitatea de măsură Tariful, lei
Comercializarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special specificate în Hotărârea Guvernului nr. 294/1998 Bucăți Prețul de achiziții al formularelor
achiziționate de către Serviciul Fiscal
de Stat, suplimentat cu 0,02 lei pentru
o bucată”;

Prezenta hotărâre va intra în vigoare la data de 29 august 2022.


1Articolul 187.  Prezentarea dării de seamă fiscale 

(21) Darea de seamă fiscală se prezintă utilizînd, în mod obligatoriu, metode automatizate de raportare electronică, în forma şi în modul reglementat de Serviciul Fiscal de Stat, după cum urmează:
b) începînd cu 1 ianuarie 2013 – de către subiecţii înregistraţi în calitate de plătitori ai T.V.A.;
c) începînd cu 1 iulie 2016 – de către subiecţii care au, conform numărului scriptic de salariaţi înregistrat în anul precedent, mai mult de 10 persoane angajate prin contract individual de muncă ori prin alte contracte;
d) începînd cu 1 ianuarie 2017 – de către contribuabilii care la situaţia din 1 ianuarie 2016 aveau angajaţi mai mult de 5 salariaţi;
e) începînd cu 1 ianuarie 2017, pentru perioadele fiscale începînd cu anul 2017 – de către subiecţii care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei;
f) începînd cu 1 ianuarie 2017 – de către rezidenţii parcurilor pentru tehnologia informaţiei;
g) începînd cu 1 ianuarie 2019 – de către contribuabilii care au 5 şi mai mulţi angajaţi;
h) de la data luării în evidenţă fiscală (atribuirii codului fiscal) – de către persoanele indicate la art.162 alin.(1) lit.d), indiferent de numărul de angajaţi.

În Monitorul Oficial de astăzi, 29 iulie 2022, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 560 din 27 iulie 2022 cu privire la modificarea unor hotărâri ale Guvernului, și anume Hotărârea Guvernului nr. 294/1998 cu privire la executarea Decretului Președintelui Republicii Moldova nr. 406-II din 23 decembrie 1997 și Hotărârea Guvernului nr. 1136/2006 cu privire la veniturile colectate de Serviciul Fiscal de Stat.

În aceste sens, în urma reformulării pct. 3 din Hotârârea Guvernului nr.294/1998, în sarcina SFS (prin intermediul IP „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”) se pune tipărirea centralizată, înregistrarea, evidența, păstrarea și eliberarea către entități a următoarelor formulare tipizate de documente primare cu regim special, prevăzute cu serie şi număr:
- act de achiziție a mărfurilor;
- act de achiziție a serviciilor de locațiune și a cheltuielilor aferente;
- bon de plată;
- 1-SF – chitanță de recepție a plăților nefiscale;
- 2-SF – chitanță de recepție a plăților fiscale;
- factură fiscală;
- foaie de parcurs;
- delegație;
- borderou de achiziție a laptelui;
- borderou de achiziție a producției din fitotehnie și/sau horticultură și/saua obiectelor regnului vegetal;
- aviz de însoțire a mărfii.

Documentul mai prevede faptul că eliberarea de către Serviciul Fiscal de Stat a formularelor tipizate de documente primare cu regim special către entități, altele decât cele prevăzute la art. 187 alin. (21)1, se efectuează contra plată şi în mod obligatoriu contra semnătură persoanelor autorizate conform statutului sau/și la prezentarea delegației semnate de persoanele autorizate ale entității și a buletinului de identitate.

Totodată, în vederea simplificarii procedurii de tipirire a formularelor tipizate de documente primare cu regim special entitățile care corespund cerințelor art.187 alin.(21) din Codul fiscal, vor tipări formularele tipizate de documente primare cu regim special pe hârtie fără însemne de protecție, iar facturile fiscale - în modul stabilit de Ministerul Finanțelor.

De asemenea, potrivit modificărilor entitățile, care corespund prevederilor art. 187 alin. (21) din Codul fiscal, vor putea comande seria și diapazon pentru formularele cu regim special, gratuit, prin intermediul SIA ,,Cabinetul personal al contribuabilului" accesibil pe portalul www.sfs.md.

Suplimentar, în scop redacțional, a fost modificat pct. 3 alineatul întâi din anexa nr.4 a Hotăririi Guvernului nr.294/1998 prin substituirea cuvântului "procurii" cu cuvântul "delegației", iar la pct.9 din anexa nr.4 prin completarea cu cuvântul ,,nu" după textul ,,(comerciale, de aprovizionare, de desfacere etc.)", în vederea excluderii erorii din norma juridică.

În partea ce ține de modificările operate asupra Hotărârea Guvernului nr. 1136/2006, Anexa nr.1 se expune în redacție nouă:

Nomeclatorul și tarifele la serviciile contra plată prestate de către Serviciul Fiscal de Stat

Denumirea serviciului Unitatea de măsură Tariful, lei
Comercializarea formularelor tipizate de documente primare cu regim special specificate în Hotărârea Guvernului nr. 294/1998 Bucăți Prețul de achiziții al formularelor
achiziționate de către Serviciul Fiscal
de Stat, suplimentat cu 0,02 lei pentru
o bucată”;

Prezenta hotărâre va intra în vigoare la data de 29 august 2022.


1Articolul 187.  Prezentarea dării de seamă fiscale 

(21) Darea de seamă fiscală se prezintă utilizînd, în mod obligatoriu, metode automatizate de raportare electronică, în forma şi în modul reglementat de Serviciul Fiscal de Stat, după cum urmează:
b) începînd cu 1 ianuarie 2013 – de către subiecţii înregistraţi în calitate de plătitori ai T.V.A.;
c) începînd cu 1 iulie 2016 – de către subiecţii care au, conform numărului scriptic de salariaţi înregistrat în anul precedent, mai mult de 10 persoane angajate prin contract individual de muncă ori prin alte contracte;
d) începînd cu 1 ianuarie 2017 – de către contribuabilii care la situaţia din 1 ianuarie 2016 aveau angajaţi mai mult de 5 salariaţi;
e) începînd cu 1 ianuarie 2017, pentru perioadele fiscale începînd cu anul 2017 – de către subiecţii care desfăşoară activitate profesională în sectorul justiţiei;
f) începînd cu 1 ianuarie 2017 – de către rezidenţii parcurilor pentru tehnologia informaţiei;
g) începînd cu 1 ianuarie 2019 – de către contribuabilii care au 5 şi mai mulţi angajaţi;
h) de la data luării în evidenţă fiscală (atribuirii codului fiscal) – de către persoanele indicate la art.162 alin.(1) lit.d), indiferent de numărul de angajaţi.

Comentarii

Înregistrare

Restabilirea parolei

Se încarcă...