Prima  |  Întrebări-Răspunsuri | Momentul apariţiei obligaţiei subiectului de a se înregistra în calitate de plătitor de TVA

01.01.2009   1037   1   Veaceslav Ciobanu

Votează: 0.0/5 (0 Voturi )

imprimare

Întrebare: Potrivit contractului pentru prestarea serviciilor o întreprindere neplătitoare de TVA primeşte avans în mărime de 50%  din suma serviciilor pentru plată. Concomitent se atinge nivelul înregistrării în calitate de TVA. Celelalte 50% se vor achita după prestarea serviciilor – peste o lună. Din ce moment apare obligaţia subiectului de a se înregistra în calitate de plătitor de TVA?

Răspuns: Cînd merge vorba despre înregistrarea obligatorie în calitate de plătitor de TVA, pentru aprecierea momentului înregistrării trebuie de condus de partea 1, art.112 al Codului Fiscal, conform căreia:

Subiectul care desfăşoară activitate de întreprinzător,cu excepţia autorităţilor publice, instituţiilor publice, specificate laart.51, instituţiilor medico-sanitare publice şi private, specificate la art.511,şi deţinătorilor patentei de întreprinzător, este obligat să se înregistreze ca contribuabil al T.V.A. dacă el, într-o oricare perioadă de 12 luni consecutive, a efectuat livrări de mărfuri,servicii în sumă ce depăşeşte 300000 lei, cu excepţia livrărilor scutite de T.V.A.

În acelaşi timp,conform art.93 al Codului Fiscal, livrarea mărfurilor prevede transmiterea dreptului de proprietate al mărfurilor(p.3), iar prestarea serviciilor – este activitatea de prestare a serviciilor materiale şi nemateriale (p.4).

La studierea întrebării privind înregistrarea subiectului în calitate de plătitor TVA în corespundere  cu partea 1, art.112al Codului Fiscal se stabileşte valoarea livrărilor efectuate: la mărfuri – în partea celor la care s-a transmis drept de proprietate, la servicii – în partea activităţii înfăptuite pentru prestarea lor.

În cazul cînd aceste condiţii nu sunt îndeplinite, spre exemplu, la primirea avansului, subiectul nu trebuie să se înregistreze în calitate de plătitor TVA.

În acest fel, dacă în perioada fiscală valoarea livrărilor efectuate, cu excepţia avansului primit, nu a atins suma de 300000 lei, - motive pentru înregistrarea subiectului în calitate de plătitor de TVA nu sunt, deoarece nu se îndeplinesc condiţiile art.112 al Codului Fiscal.

Comentarii Adaugă comentariu
vladimir / 14.06.2011 18:18
Răspunde

Nume, Prenume *: E-mail:
Comentariu * caractere rămase
Articole
Scurte comentarii pe marginea celor publicate: Revista Monitorul Fiscal FISC.md nr. 5 (33) octombrie 2016
26.10.2016
Revista Monitorul Fiscal FISC.md. din luna octombrie, n-a rămas fără atenția noastră. În acest număr al revistei am găsit multe subiecte interesante care merită să fie citite și analizate
Бухгалтерские и Налоговые Консультации №9/2016, записи на полях
17.10.2016
БНК, другой журнал, который с удовольствием читают многие бухгалтера и аудиторы нашей страны, также не остался без нашего внимания
Бухгалтерские и Налоговые Консультации №8/2017, комментарии на полях
26.09.2017
Комментарии по материалам, опубликованным в журнале БНК: Подоходный налог: последние изменения и комментарии; Уборка жилых домов и НДС; НДС и подарки своим сотрудникам; Прекращение действия предпринимательского патента; Многолетние насаждения (виноградник) и налог на недвижимость и другие.
Modificări în legislația fiscală 2016, scurte comentarii. Titlul V - IX
29.07.2016
Comentarii privind modificările din Codul fiscal privind administrarea fiscală, impozitul pe bunurile imobiliare, impozitul pe avere, taxele locale, taxele pentru resursele naturale și taxele rutiere
© 2017 Contabil Şef. Toate Drepturile Rezervate.