Prima  |  Articole  |  Fiscalitate | Comodatul mijloacelor fixe și cheltuielile de reparație

Comodatul mijloacelor fixe și cheltuielile de reparație

06.07.2017   1672   1   Veaceslav Ciobanu, Contabil certificat ACAP, auditor

Votează: 5.0/5 (1 Vot )

imprimare
Până nu demult practica fiscală, legată de deducerea în scopuri fiscale a cheltuielilor de reparație a activelor fixe aflate în folosință gratuită, era următoarea. Contractul de comodat se echivala, în partea ce ține de modul de deducere a cheltuielilor de reparație, cu contractul de locațiune (arendă), care are o interpretare certă în textul Codului fiscal. Recent această practică a fost modificată. În Baza generalizată a practicii fiscale a apărut și o explicație oficială pe această întrebare, care prevede:
Această informație este protejată! Vă rugăm să vă înregistrați.

Membru nou
Pentru accesarea informațiilor protejate,
Vă rugăm să completați
forma de înregistrare.

Autentificare
Password:
Comentarii Adaugă comentariu
ghenadie negara / 06.07.2017 17:38
pentru a- si expune pozitia sa in BGPF la capitolul respectiv SFS a trebuit sa respecte inclusiv si (fara insa sa indice in ordinul sau, desi putea ): - prevederile art. 3(2) CF al RM- prin nedepasirea limitelor CF (adica trimiterea certa la institutia comodatului care difera de leasing/ locatiune sau arenda) - prevederile art. 44(7) CF al RM- prin utilizarea normelor din SNC si IFRS inclusiv si in scop fiscal, in lipsa unor norme exprese in CF - prevederile art. 16(4) din Legea Contabilitatii- prin aplicarea prevederilor p. 60 din SNC "INC" (preluarea metodei de contabilizare a unei probleme similare. dex: similar=asemanator). in opinia mea este o pozitie bine argumentata a SFS la aceasta problema. cu stima
Răspunde

Nume, Prenume *: E-mail:
Comentariu * caractere rămase
Întrebări-răspunsuri
Privind dreptul la achitarea indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă, dacă stagiul angajatului este mai mic de 9 luni
14.07.2016
Activez din iulie 2015. În februarie 2016 am stat 6 zile în concediu medical. Mi se cuvine achitarea concediului medical?
Privind acordarea concediului de odihnă integru
27.06.2016
În primul an de muncă, după 11 luni lucrate fără concediu de odihnă, angajatul are dreptul la 28 zile de concediu sau 26 (11x2,33)?
Privind calcularea și achitarea concediului adiţional plătit pentru studii
22.06.2016
Dacă îți ei concediu adiţional plătit pentru studii, unde trebuie să se achite 75 % din salariu mediu și cum se calculează acesta?
Modul de calculare a concediilor suplimentare
03.02.2016
În cazul în care o persoană apropiată a unui angajat a decedat, angajatul va putea beneficia de concediu suplimentar? Cum se va calcula acest concediu?
© 2017 Contabil Şef. Toate Drepturile Rezervate.